radioerasitexnisam logo

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime

 Το μυστικό πείραμα της Καστέλλας 1903                                                                                                                                               

 

Μπρανλύ

Η γραφική Καστέλλα του Πειραιά πριν από 100 και πλέον χρόνια δεν ήταν μόνο ένας όμορφος παραθεριστικός λόφος, αλλά και τόπος πειραμάτων, για τα οποία ελάχιστα πράγματα έχουν γίνει γνωστά.

Ο Γάλλος Εντουάρ Μπρανλί (Edouard Branly) ήταν φυσικός και Καθηγητής στο Καθολικό Ινστιτούτο του Παρισιού. Είχε μπει κι αυτός στην κούρσα που διεξάγονταν μεταξύ επιστημόνων από όλο τον κόσμο στην ανάπτυξη της Ασύρματης Επικοινωνίας. Ήξερε πολύ καλά όπως κι οι άλλοι επιστήμονες ότι η επίτευξη αυτή θα άλλαζε το μέλλον της ανθρωπότητας.
 
Άνθρωποι θα επικοινωνούσαν μεταξύ τους χωρίς την χρήση καλωδίων αλλά ασύρματα.
Ανταγωνιστής του Μπρανλί ήταν κυρίως ο Ιταλός Μαρκόνι χωρίς να αποκλείονται και πολλοί άλλοι.
 

Ο Μπρανλί με την συσκευή του

Η Συσκευή του Μπρανλί αποτελούνταν από ένα σωλήνα γεμάτο ρινίσματα σιδήρου που πλησίαζαν το ένα το άλλο όταν στα άκρα του σωλήνα εφαρμοζόταν μια τάση και αναπαρήγαγε τα σήματα.

 

Αναφορές στο διαδίκτυο για το «πείραμα» επικεντρώνονται στις δοκιμές που έγιναν για τη χρήση του «άνευ σύρματος τηλεγράφου» σε πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, αν και όλα δείχνουν ότι βασικός στόχος ήταν η βελτίωση των επικοινωνιών του Στρατού Ξηράς, σε μια προσπάθεια δημιουργίας του φορητού ασύρματου.

Ομως, μια σειρά νέων στοιχείων δείχνει ότι με επίκεντρο τον επίγειο σταθμό ασύρματου, που δημιουργήθηκε τότε στην Καστέλλα, έγιναν και ορισμένα άλλα, πολύ σημαντικά πειράματα.

Ο φυσικομαθηματικός, καθηγητής και πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Τιμολέων Αργυρόπουλος (1847-1912), μια αξιοσέβαστη επιστημονική προσωπικότητα, που οι σύγχρονοί του αποκαλούσαν «ο κύριος ηλεκτρικός», σε ομιλία του στον φιλολογικό σύλλογο «Παρνασσός», παρουσίασε ορισμένα από τα νέα πειράματα δίνοντας έμφαση «{εις} τας ποικίλας εφαρμογάς της ηλεκτρικής ακτινοβολίας ιδία εις την ναυτικήν και στρατιωτική τέχνην και έδειξε πως δύναται τις ν’ αναφλέξη πολλούς υπονόμους εκ μεγάλης αποστάσεως δι’ ενός μόνο ηλεκτρικού σπινθήρος άνευ της βοήθειας αγωγών συρμάτων» (πηγή: εφ. «Εστία» φ.15/11/1903).

Αυτό το πείραμα θεωρείται ότι αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία της τορπίλης.

Γι’ αυτό, φαίνεται ότι τα πειράματα παρακολουθούσε και «ο διευθυντής υποβρυχίου αμύνης» («Σκριπ» 23.9.1903).

argyropoulos skrip 0

 

Οι επιστήμονες αυτοί έκαναν τα πειράματά τους μυστικά σε περιοχές διαφορετικές από αυτές της εθνικής τους καταγωγής προκειμένου να αποφύγουν την παρακολούθηση των ερευνών τους χωρίς αυτό να το καταφέρνουν πάντα.
 
 Ξαφνικά ο Μαρκόνι κι ενώ οι έρευνές του είχαν κολλήσει στα 275 μέτρα απόσταση σήματος, εμφανίζεται να εκπέμπει το γράμμα "S" (σε μορς) από την Κορνουάλη της Ουαλίας στον Άγιο Γεώργιο της Νέας Γης, ενώνοντας έτσι της δύο ακτές του Ατλαντικού Ωκεανού. Όμως ο Μαρκόνι για να το πετύχει αυτό έχει χρησιμοποιήσει μια συσκευή που την κατασκεύασε ο Εντουάρ Μπρανλί το 1890. Χωρίς να μπούμε στα ενδότερα της ασύρματης επικοινωνίας απλά να πούμε ότι χωρίς αυτή την συσκευή, ο Μαρκόνι δεν θα μπορούσε να κάνει την εκπομπή.
 
Όταν ο Μαρκόνι ανακοίνωσε το επίτευγμά του ο Μπρανλί του στέλνει πικραμένος τηλεγράφημα "αυτό το όμορφο επίτευγμά σας οφείλεται στην ανακάλυψη του κύριου Μπρανλί". Αργότερα η κοινότητα αναγνώρισε ότι ο Μαρκόνι δεν ήταν εφευρέτης αλλά σπουδαίος καινοτόμος και επιχειρηματίας.
 
Ο Μπρανλί τότε έβαλε στο μυαλό του να πετύχει κάτι περισσότερο από τον Μαρκόνι. Για τον σκοπό αυτό τον Μάρτιο του 1903 ο Μπρανλί έρχεται σε συμφωνία με τον τότε Υπουργό Ναυτικών Καραπάνο, η Ελλάς να βάλει τα μέσα και ο ίδιος την τεχνογνωσία. 
 
 Συγκεκριμένα ο Μπρανλί έχει δημιουργήσει μια εταιρεία με την επωνυμία "Γαλλική εταιρεία Τηλεγράφων και Τηλεφώνων άνευ σύρματος" που εκπροσωπείται από τον Ιούλιο Μπερτράν. Αυτός έρχεται σε επαφή με τον τότε Υπουργό Ναυτικών Καραπάνο και του προτείνει τα πειράματα να γίνουν στην Ελλάδα προς όφελος του Βασιλικού Ναυτικού το οποίο θα αποκτήσει ξαφνικά ένα μεγάλο όπλο. Την επικοινωνία. Ο Καραπάνος αμέσως ενημερώνει τον τότε Διάδοχο Κωνσταντίνο Α΄ ο οποίος συμφωνεί αμέσως. Η επικοινωνία αυτή γίνεται μέσω της Γαλλικής Πρεσβείας Αθηνών.
Ήταν ήδη γνωστό στην επιστημονική κοινότητα, το ενδιαφέρον της ελλάδας για την επικοινωνία. Το 1902 το Υπουργείο Ναυτικών είχε ήδη κάνει μια προσπάθεια με πομπό που είχε εγκαταστήσει στην Φρεαττύδα και δέκτη στο Παλαιό Φάληρο.
  
Αποφασίζουν τότε να δημιουργηθεί ένας επίγειος σταθμός στην Κορυφή του Λόφου της Καστέλλας ενώ ένας άλλος εντός πολεμικού πλοίου στο οποίο μάλιστα θα γίνουν τροποποιήσεις ώστε να δημιουργηθεί ένας ειδικός θάλαμος με τα μέσα και τους χειριστές της συσκευής. Το πλοίο όμως αυτό θα πρέπει να διαθέτει και ηλεκτρικομηχανή, κάτι που δεν ήταν σύνηθες για την εποχή. Έτσι το Ναυτικό διαθέτει το ατμόπλοιο "Ευρώτα". Ο "Ευρώτας" διαμορφώνεται σύμφωνα με το σχέδιο και εφοδιάζεται με την συσκευή του Μπρανλί ενώ τοποθετείται και ειδικό ραδιο-ιστίο ύψους 3 μέτρων.

evrotas1b

 Η πρόταση για την δημιουργία αυτού του σταθμού στον λόφο της Καστέλλας ανήκε στον Καραπάνο ο οποίος είχε διατελέσει Υπουργός στην προγενέστερη Κυβέρνηση του Κουμουνδούρου και σύχναζε στην εξοχική κατοικία του Κουμουνδούρου στην Καστέλλα. Επίσης λίγο πιο πάνω στην Καστέλλα βρίσκονταν και η οικία του Κυριακούλη Μαυρομιχάλη επίσης υπουργού στην ίδια Κυβέρνηση. 
 
Το Υπουργείο Ναυτικών, διατάζει το Ναύσταθμο να διαθέσει ομάδα Αρμενιστών οι οποίοι υπό τις οδηγίες του Μπρανλί θα τοποθετήσουν τρεις τεράστιους ιστούς στην Καστέλλα, που θα συλλέγουν ή θα εκπέμπουν ραδιοκύματα.

Αποφασίζουν το πλοίο να ταξιδεύει σε απόσταση 300 χιλιομέτρων από την Καστέλλα και να εκπέμπει διαρκώς. Τα πειράματα υπολογίζουν ότι θα διαρκέσουν μια περίοδο έξι μηνών. Στην πορεία του χρόνου μπαίνει και δεύτερο σκάφους του Ναυτικού στα πειράματα το ατμόπλοιο "Αχελώος" ενώ πληροφορίες υπάρχουν και για το "Σύρος". 

Αρχικά τοποθετούν την επίγεια εγκατάσταση εντός του μόνιμου πυροβολείου που υπήρχε στην κορυφή της Καστέλλας. Αργότερα λόγω πληθώρας και όγκου των μηχανημάτων αναγκάζονται να κάνουν νέα κατασκευή πάνω στην Δεξαμενή της Καστέλλας.
 
Η Ηλεκτρική Εταιρεία τον Ιούλιο του 1903, διαβιβάζει έγγραφο σύμφωνα με το οποίο αδυνατεί να χορηγεί στον Σταθμό, ρεύμα καθ΄ όλη την διάρκεια της ημέρας. Τότε ο Μπρανλί φέρνει από την Γαλλία ολόκληρη συστοιχία συμπυκνωτών μεγάλης χωρητικότητας να δίνουν ρεύμα όταν η Ηλεκτρική αδυνατεί.
 
Καταφτάνουν 5 τεράστια κιβώτια στο Τελωνείο του Πειραιά, το οποίο δεν επιτρέπει την εισαγωγή τους. Το Υπουργείο Ναυτικών δεν θέλει να ενημερώσει το Τελωνείο για το "πείραμα". Τελικά διαβιβάζει σημείωμα ότι θα χρησιμοποιηθούν στο Ναύσταθμο.
Το επόμενο πρόβλημα είναι ο Δήμαρχος Πειραιά ο οποίος θα πρέπει να είναι ενήμερος και να δώσει σχετική άδεια για την κατασκευή του Σταθμού πάνω στην Δεξαμενή.
 
ΠΕΙΡΑΜΑ ΚΑΣΤΕΛΑΣ
Εν τω μεταξύ το βασιλικό ναυτικό έχει συγκροτήσει μια "Ειδική Ομάδα" αποτελούμενη από τους: Υποπλοίαρχο Ηπίτη και τον Ηλεκτρολόγο Ανθυποπλοίαρχο Δοσίου που έχουν γίνει η σκιά του Μπρανλί. Αποφασίζουν σε αυτή την "Ειδική Ομάδα" να μπουν και εκτός ναυτικού αλλά σχετικοί με τα πειράματα. Έτσι εντάσσονται οι: Καθηγητές Τιμολέων Αργυρόπουλος, Χρηστομάνος και Δαμβέργης τους οποίους προτείνει η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ σταδιακά εντάσσονται και Αξιωματικοί του Στρατού και ιδιώτες φυσιοδίφες κυρίως ως προς το αντικείμενο. Σίγουροι για την επιτύχια του εγχειρήματος μετατρέπουν όχημα το οποίο το ονομάζουν "Φορητό σταθμό τηλέγραφου άνευ συρμάτων"
Ειδικά από την προαναφερόμενη ομάδα, σημαντική ήταν η προσφορά του Καθηγητού Φυσικής Τιμολέοντα Αργυρόπουλου, που οι Αθηναίοι τον αποκαλούν ο "κύριος ηλεκτρικός" ο οποίος την εποχή εκείνει υποστήριζε και έδινε διαλέξεις για την χωρίς σύρματα επικοινωνία και ειδικά την εφαρμογή της χρήσης της στα πλοία. Αυτός δίνει την ώθηση στην επιτροπή στην οποία εντάσσονται και ο Πλωτάρχης Παπαχρήστου, ο Παπαρηγόπουλος και ο Μαλικόπουλος.
 
Από τον Ανθυπολοχαγό Πυροβολικού Πετρόπουλο μαθαίνουμε τα εξής:
  
"Μετά την αποφοίτησιν μου εκ της Ανωτέρας Ηλεκτρολογικής Σχολής των Παρισίων, διαταχθείς υπό του υπουργού των Εσωτερικών να παρακολουθήσω τα κατά τον παρελθόντα Νοέμβριον γενόμενα πειράματα επί του εν Καστέλλα ιδρυθέντος σταθμού του άνευ σύρματος τηλεγράφου".
 
Ο ίδιος ο Πετρόπουλος στο ημερολόγιό του τονίζει πως επρόκειτο περί ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΕΝ ΚΑΣΤΕΛΛΑ ΙΔΡΥΘΕΝΤΟΣ ΣΤΑΘΜΟΥ
 
Η Καστέλλα αγνοείται ιστορικά καθώς και τα ατμόπλοια των πειραμάτων.

Οι δοκιμές στα 3 πλοία του πολεμικού ναυτικού είναι πετυχημένες. Τα ατμόπλοια "ΕΥΡΩΤΑΣ", "ΑΧΕΛΩΟΣ" και "ΣΥΡΟΣ" επικοινωνούν με την Καστέλλα και ο επίγειος σταθμός απαντά. 
Το νέο μεταδίδεται πλέον πανηγυρικά στον Τύπο χωρίς να υπάρχει πλέον το στοιχείο της μυστικότητας.

ΠΕΙΡΑΜΑ ΚΑΣΤΕΛΑΣ2

πειραμα καστέλλας

πειραμα της Καστέλλας

Ακόμα, έγιναν πειράματα για τον «συντονισμό» μεταξύ δύο τηλεγραφικών σταθμών για μεγαλύτερη ασφάλεια των επικοινωνιών αλλά και για τη μετεωρολογική χρήση των ηλεκτρικών κυμάτων…

Τα επίσημα στοιχεία ακόμα και για τις δοκιμές του «άνευ σύρματος τηλεγράφου» στην Καστέλλα είναι ελάχιστα.

Αντίθετα, είναι ευρέως γνωστές οι δοκιμές σε άλλες περιοχές της Αθήνας, μεταξύ των οποίων και αυτές που έδωσαν την ονομασία Ασύρματος στη περιοχή ανάμεσα στο Θησείο και στα Πετράλωνα.

 
Η επίσημη ανακοίνωση του Βασιλικού Ναυτικού αναφέρει: 
 
"Οι πομποί και οι δέκτες του "ΥΔΡΑ", "ΣΠΕΤΣΑΙ" και "ΨΑΡΑ" ελειτούργησαν κανονικώς". 
 
 Ίσως γιατί και τα τρια ήταν Θωρηκτά και γνωστά στον ελληνικό λαόίσως για κάποιο άλλο λόγο που εμείς αγνοούμε τα 3 ατμόπλοια που μετασκευάστηκαν (ΕΥΡΩΤΑΣ, ΑΧΕΛΩΟΣ και ΣΥΡΟΣ) και επί των οποίων έγιναν οι Δοκιμές δεν έγιναν ποτέ γνωστά. Επίσης ιστορικά έμεινε γνωστή η περιοχή ΑΣΥΡΜΑΤΟΣ αλλά ποτέ δεν αναφέρθηκε ο λόγος της Καστέλλας.
 
Ο Διάδοχος Κωνσταντίνος ενθουσιασμένος με τα αποτελέσματα μιλάει περί τεχνολογίας που δύναται να είναι "όπλο" όχι μόνο για το Ναυτικό αλλά και για τον στρατό. Υπογράφει "Πρωτόκολλο συνεργασίας" σύμφωνα με το οποίο στρατιώτης θα φέρει στην ράχη του φορητή συσκευή η οποία αντί κεραίας θα "επικοινωνεί" με χάρτινους αετούς που θα ίπτανται την ώρα της μετάδοσης ή  αντί αετού, αεροστάτου υδρογόνου.
Και η εφευρητικότητα πάει ακόμα περισσότερο:
Ο Διάδοχος μιλάει για τηλεκίνηση μέσω της συσκευής Μπρανλί του αερόστατου, της τοπίλλης του υποβρυχίου. Μέχρι εκείνη την στιγμή μιλούσαν απλά για τηλεγραφεία άνευ συρμάτων.
 
Η πρώτη επίσημη εκπομπή ανάμεσα σε τρία πολεμικά πλοία (θωρηκτά «Υδρα», «Σπέτσαι» και «Ψαρά») δεν γίνεται παρά το 1909, ενώ ο πρώτος επίγειος σταθμός ασυρμάτου λειτούργησε το 1911 στο Θησείο, όπου οι δοκιμές είχαν αρχίσει από το 1906.
 
Ο Μπρανλί (ή Μπρανλύ) θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους εφευρέτες στην Γαλλία.
Σχολεία, ιδρύματα, πλατείες, οδοί, γραμματόσημα φέρουν το όνομά του.
Στην χώρα μας είναι σχεδόν άγνωστος.

Αποτελέσματα Δημοσκόπησης

 

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της δημοσκόπησης που διενεργήθηκε μέσω της Σελίδας μας σε σύνολο 445 ψήφων η συντριπτική πλειοψηφία σε ποσοστό 97% (430 ΝΑΙ) είναι υπέρ της θεσμοθέτησης για την ίδρυση ερασιτεχνικών ραδιοφωνικών σταθμών!
Σεβόμαστε και την αρνητική θέση της μειοψηφίας που κυμάνθηκε στο 3% (15 ΟΧΙ). Ευχαριστούμε πολύ για τη συμμετοχή σας, ανεξάρτητα της τοποθέτησης σας.
Ξεκινάμε λοιπόν μια προσπάθεια, να διεκδικήσουμε το αυτονόητο.
ΙΔΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους πολίτες.
Εφαρμογή της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου όπως ορίζεται και εφαρμόστηκε στην Ιταλική Νομοθεσία.

 

ΠΗΓΗ : FB / Radioerasitexnisam

Όταν ο Βέγγος παραλίγο να μπει φυλακή εξαιτίας ενός ραδιοπειρατή

Η άγνωστη σύλληψη και κράτηση του μεγάλου κωμικού Θανάση Βέγγου το μακρινό 1982.
 
 
εξω

Στις 3 Ιουλίου του 1982 οι αναγνώστες των εφημερίδων ξύπνησαν με την είδηση της σύλληψης του Θανάση Βέγγου και της κράτησης του στο αστυνομικό τμήμα. Ο λόγος ασυνήθιστος για μας, αλλά όχι και για εκείνη την εποχή που ανθούσαν οι πειρατικοί ραδιοσταθμοί στην πρωτεύουσα.

Διάφοροι ερασιτέχνες έσπαγαν το κρατικό μονοπώλιο του ραδιοφώνου και εξέπεμπαν από δωμάτια και ταράτσες, με δικούς τους πομπούς, κάτι που θα έχεις δει και στην ταινία "Βασικά...Καλησπέρα σας" με τον Στάθη Ψάλτη που έπαιξε φάπες με τον Σταμάτη Γαρδέλη.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την Απογευματινή, ο Θανάσης Βέγγος συνελήφθη και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα με την κατηγορία για "διαφήμιση μέσω παρανόμου ραδιοσταθμού". Η ρεπόρτερ Γωγώ Ζαββού που κάλυψε το ρεπορτάζ το μακρινό 1982 τον είδε "αξύριστο, ταλαιπωρημένο, αλλά και κεφάτο", και κατέγραψε τα παρακάτω του λόγια.

"Ήταν στις 6 τα χαράματα προχθές, όταν άκουσα να κτυπούν δυνατά την πόρτα του διαμερίσματός μου. Σαν... σούστα πετάχτηκα από το κρεββάτι μου. (...) Ανοίγω την πόρτα και τι να δω; Επτά αστυνομικοί μαζί με τον εισαγγελέα κ. Βασιλάκη μου είπαν: "Ντυθείτε και ακολουθείστε μας στο τμήμα. Είστε υπό κράτηση". (...) Από το σούσουρο ξύπνησε όλο το τετράγωνο και αναστατώθηκε η γειτονιά: 'Άντε τώρα να τους πεις ότι δεν έχω κάνει έγκλημα. Και πώς θα πείσω τη γυναίκα μου ότι δεν με έπιασαν για χαρτοπαιξία";

Διάβασε το ρεπορτάζ που ακολουθεί:

 

Βέγγος1

 

Βέγγος2

 

Όπως θα πρόσεξες και πιο πάνω η δίκη αναβλήθηκε, οπότε το σίριαλ συνεχίστηκε τη Δευτέρα. Έτσι, την επόμενη ημέρα, δηλαδή την Τρίτη, η 'Απογευματινή' συνέχισε το ρεπορτάζ απ' τις δικαστικές αίθουσες, δίνοντας μεγάλη σημασία στην αγάπη του κόσμου.

"Θανάση είσαι αθώος... Είσαι λεβέντης. Γιατί να ταλαιπωρείσαι; Σε θέλουμε στο θέατρο και όχι στο... σκαμνί", διαβάζουμε ότι του φώναζαν.

"Εκείνος προσπαθούσε να τους ξεφύγει. 'Καλοί μου άνθρωποι, αφήστε με στην... ταλαιπωρία μου. Δεν έκανα έγκλημα...'".

Για την ιστορία να πούμε ότι η δίκη πάλι αναβλήθηκε παρά τις έντονες αντιρρήσεις του τεράστιου κωμικού.

 

Βέγγος3

 

Βέγγος4

 

Βέγγος5

 

 

 

Πηγή: Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Βουλής


ΡΑΔΙΟ ΑΜ 4

ΤΟ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ "ΧΤΕΣ" ΚΑΙ ΤΟΥ "ΣΗΜΕΡΑ",..................ΤΟΥ "ΑΥΡΙΟ" ????

Γράφει ο Απόστολος Τασούλας - SV6GMQ/PR-116.

Aν και έχω σταματήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια να ασχολούμαι με το Ερασιτεχνικό Ραδιόφωνο,και γενικά με την Ερασιτεχνική Ραδιοφωνική και Τηλεοπτική εκπομπή, έχοντας όμως ανεξίτηλες τις μνήμες και εμπειρίες που έζησα κυρίως στην εφηβική μου ηλικία, και βλέποντας, την γενική πορεία του Ραδιοφώνου αποφάσισα να γράψω το κείμενο αυτό.
Βλέποντας το παρελθόν, το παρόν και το μάλλον αβέβαιο μέλλον του Ραδιοφώνου ,γενικά με έκανε να ανησυχήσω και να προβληματιστώ για την πορεία του, και την διατήρησή του στο μέλλον.
θα παρουσιάσω την άποψή μου, με όσες «πληροφορίες» και «εμπειρίες» έχω από τότε......
Αν και πιστεύω ότι Ιστορικά, δεν τα γνωρίζω καλά τα γεγονότα , μια που ήμουν πολύ μακριά από Αθήνα, και μικρός ηλικιακά, ή για ορισμένα «ραδιοερασιτεχνικά» χρόνια, ούτε καν είχα γεννηθεί.
Ότι παλιά ιστορική πληροφορία αναφέρω είναι , με κάθε επιφύλαξη, και ας με διορθώσουν οι παλαιότεροι , που τα γνωρίζουν ίσως καλύτερα, θα σας παρακαλέσω όμως να μην με κατακρίνετε, αν τυχόν έχω υποπέσει σε παραλείψεις ή ιστορικά μη ορθές πληροφορίες, αλλά καταγράφω, ότι θυμάμαι από αυτά που είχα βιώσει, ή μου έλεγαν τότε άλλοι παλαιότεροι.
Όπως γνωρίζουμε, όλοι οι πρώην και νυν ραδιοερασιτέχνες Am / Fm, αλλά και ακροατές τις τελευταίες δυο σχεδόν δεκαετίες το «χόμπι» (που σχεδόν πάντα θεωρείται παράνομο) έχει μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Η πτώση είχε ξεκινήσει ήδη μετά την καθιέρωση της «τάχα» Ελεύθερης Ραδιοφωνίας και κυρίως μετά το τέλος της Χιλιετίας....
Ενώ μας άρεσε ο όρος «ραδιοπειρατές», και τον «επινοήσανε» αρχικά οι πρώτοι Ραδιοερασιτέχνες, από εκεί και ύστερα, το Κράτος (Κρατικές Υπηρεσίες) , και δημοσιογράφοι, τον «χρησιμοποιούσαν» τον όρο αυτό συνεχώς, αλλά πιστεύω τις περισσότερες φορές με «δόλο» για να δηλώνει πάντα το «παράνομο», το «μη νόμιμο», που τελούσε ο Ραδιοερασιτεχνισμός, και οι αυτοί που τον εκπροσωπούσαν.
Εφημερίδες, Περιοδικά, Τηλεόραση, Ραδιόφωνο, Κρατικοί Λειτουργοί και υπηρεσίες, κατά κύριο λόγο, συνήθιζαν και συνεχίζουν, ακόμη και σήμερα, να αναφέρονται στην λέξη «ΡαδιοΠειρατής», με αρκετό κατακριτέο ύφος, ότι πρόκειται για κάτι το Παράνομο.
Πράγματι έχει μια παραβατικότητα ίσως ως προς την παράνομη κατάληψη(πειρατεία) κάποιας συχνότητας, μια που την Χρήση Ραδιοσυχνοτήτων την είχαν τότε μόνο οι Κρατικές Υπηρεσίες, και όσους εξουσιοδοτούσαν. Ποτέ όμως ούτε τότε αλλά ούτε και τώρα δεν ανέλυσαν ποτέ το «φαινόμενο» της Ραδιοπειρατείας, τι ακριβώς πρεσβεύει, τι πρόσφερε, στην κοινωνία, και τι πρόσφερε στον Λαϊκό-Πολιτισμό, και Μουσικό-Πολιτισμό της Χώρας, και έτσι δεν επέτρεψε αυτό στο μέλλον να υποστηριχτεί, και να προωθηθεί ως «χόμπι». Μόνο το ανέφεραν και το ανάλυαν ως «παράβαση», και τους φίλους του «χόμπι», ως Πειρατές και «παράνομους».
Για αυτό και επειδή σέβομαι την Προσφορά του Ερασιτεχνικού Ραδιοφώνου – (Ραδιοπειρατών), στην Eλληνική Κοινωνία, στην κουλτούρα, και κυρίως πια στον Λαϊκό Πολιτισμό, δεν θα χρησιμοποιήσω στο κείμενο το «σήμα κατατεθέν» όρο «Ραδιοπειρατές», αλλά τον « λαϊκό-τεχνολογικό-πολιτιστικό» και πραγματικό όρο, Ερασιτέχνες του Ραδιοφώνου και για συντομία, Ραδιοερασιτέχνες. Γιατί Ραδιοερασιτέχνες δεν ονομάζονται μόνο οι Νόμιμοι Χειριστές Ασυρματικών Συσκευών, αλλά όλοι.
Πριν διαβάσετε αυτό το κείμενο, θα ήθελα πρώτα να παρακολουθήσετε, αυτό το πολύ παλιό βίντεο, που επέλεξα μέσα από μερικά άλλα που υπάρχουν στο Διαδίκτυο, και που δείχνει κάποιους από τους Πρώτους Ραδιοερασιτεχνικούς Σταθμούς στα ΑΜ, οι οποίοι αυτοαποκαλούνταν Ραδιοπειρατές, αλλά προσωπικά δεν ξέρω αν μπορώ να τους χαρακτηρίσω «Ραδιοπειρατές», σε σχέση με αυτά που πρόσφεραν στο κοινωνικό σύνολο και πολιτισμό, αφού μπορούσαν να λειτουργήσουν ελεύθερα, αρκεί να μην προκαλούν παρεμβολές σε Κρατική Τηλεόραση και κρατικές Ασυρματικές Υπηρεσίες.
Τότε για ένα χρονικό διάστημα εκείνες τις εποχές, επιτρέπονταν ελεύθερα η Ραδιοερασιτεχνική Εκπομπή, αλλά μόνο με ταλαντωτή L-C στην λυχνία, και εάν σε «πιάνανε» να έχεις κάποιον Κρύσταλλο! σε θεωρούσαν Κατάσκοπο, και σε οδηγούσαν στην Φυλακή.
Δείτε το βίντεο εδώ:
ΒΙΝΤΕΟ: https://www.youtube.com/watch?v=QBzSQaMx4js
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ο ΡαδιοΕρασιτεχνισμός στις Ραδιοφωνικές Μπάντες στην Ελλάδα, όπως γνωρίζουμε, έχουν μια πολύ βαθιά χρονικά, ιστορική , λαϊκό-πολιτιστική και κοινωνικό-συναισθηματική αξία και κουλτούρα, που οι περισσότεροι που ασχοληθήκαμε, ή και ασχολούμαστε ακόμη, ίσως δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ούτε στο ελάχιστο το τεράστιο μέγεθος της κοινωνικής, τεχνολογικής, επικοινωνιακής, συναισθηματικής, μουσικής και πολιτιστικής προσφοράς, στην Χώρας μας, και που συνεχίζεται σε ένα πολύ μικρό βαθμό ακόμα και σήμερα, σε σχέση με άλλα αναπτυγμένα Κράτη, που εδώ και πάρα πολλά χρόνια τον ραδιοερασιτεχνισμό του ραδιοφώνου τα κράτη αυτά τον έχουν «εξαφανίσει», ή και δεν τον είχαν «ζήσει» και ποτέ.
Αν δεν κάνω λάθος, ποτέ στα τόσα χρόνια της προσφοράς του ερασιτεχνικού ραδιοφώνου στην Ελλάδα, δεν ακούστηκε ,ούτε αναδείχθηκε και βραβεύτηκε με κάποιες εκδηλώσεις, ούτε επιβεβαιώθηκε ποτέ Επίσημα από κανέναν ως Ιστορικά Κοινωνικό-λαϊκό-πολιτιστικό φαινόμενο , ούτε Εκτιμήθηκε, Τιμήθηκε ή Επιβραβεύτηκε ποτέ αυτή η επικοινωνιακή, συναισθηματική, κοινωνική, πολιτιστική και «Μουσική» Ερασιτεχνική Προσφορά !,.
Αλλά ούτε καν δόθηκε όπως άρμοζε, ούτε τότε( γιατί τα ΜΜΕ ήταν ελάχιστα) αλλά ούτε και τα τελευταία χρόνια, η δέουσα σημασία και η προβολή, για το τεχνολογικό «θαύμα» που επιτελούσαν τότε για πολλά χρόνια οι Ραδιο-Ερασιτέχνες έφηβοι – πιτσιρικάδες , που πολλοί είχαν και «ταλέντο» στα ηλεκτρονικά, αφού το μυαλό τους ήταν «ξυράφι» και τους πιάνανε τα χέρια, και κάνανε πολλές φορές και από το «μηδέν» ιδιοκατασκευές, πρωτότυπες κατασκευές, τεχνικές «πατέντες» και τροποποιήσεις!!!
Αν κάνετε μια έρευνα για βίντεο και άλλες πληροφορίες στο διαδίκτυο σε σχέση με το Ερασιτεχνικό Ραδιόφωνο του τότε, 70’ / 80’ /90’ θα ανακαλύψετε αρχεία , για τις εποχές του Ερασιτεχνικού Ραδιοφώνου, όπου ξεκινάει πολύ πριν την εποχή του «Πολυτεχνείου (με τον Ιστορικό σταθμό των φοιτητών εκεί,) αλλά και με κάποιες Εκπομπές, Συνεντεύξεις, Ντοκιμαντέρ, φωτογραφίες και άρθρα σε εφημερίδες, για το τότε «φαινόμενο των ραδιοπειρατών».
Ελληνικές ταινίες, που πολλές από αυτές ,σε μεγάλο βαθμό παρομοίαζαν πως λειτουργούσαν τότε οι Σταθμοί, άρθρα σε Εφημερίδες, κλπ.....αλλά κυρίως όλα μιλούσαν για το Κυνηγητό που γινόταν τότε, με τα Ραδιογωνιόμετρα, τις συλλήψεις, και τις κατασχέσεις, οι οποίες συνεχίζουν μέχρι σήμερα.
Δυστυχώς, όσα και αν είδα, όσα και αν διάβασα, κανένα βίντεο δεν μου «ανέδειξε» αυτό που ακριβώς ζούσαμε τότε με το Ερασιτεχνικό Ραδιόφωνο , αλλά και με την Ερασιτεχνική Τηλεοπτική Εκπομπή.
Κάποιοι τηλεοπτικοί σταθμοί και δημοσιογράφοι και κυρίως μετά την νομική καθιέρωση της Ελεύθερης Ραδιοφωνίας, «κάλεσαν» τότε σε εκπομπές, κάποιους πολύ γνωστούς Ραδιοερασιτέχνες, κυρίως όμως για Δημοσιογραφικό και Τηλεοπτικό ενδιαφέρον, και για να «δείξουν» τα κανάλια και οι δημοσιογράφοι τους, ότι ο Ραδιοερασιτεχνισμός τελείωσε εδώ, με την έλευση της Επαγγελματικής ραδιοφωνίας, και όχι για να τιμήσουν , να υποστηρίξουν, να βοηθήσουν και να προωθήσουν να συνεχιστεί, το «χόμπι» των Ραδιοερασιτεχνών, που το είχαν ήδη σχεδόν «αφανίσει».
Όσοι Ερασιτέχνες, τότε είχαν «ταλέντο» στην ραδιοφωνική παραγωγή εκπομπών, με άνεση, καλή φωνή, και «μαεστρία» του «λέγειν» στο μικρόφωνο, με την είσοδο της Eλεύθερης Ραδιοφωνίας, πολλοί από αυτούς «αναδείχτηκαν» και σταδιοδρόμησαν μεν, αλλά μόνο «Επαγγελματικά / Επιχειρηματικά».
Πολλοί από αυτούς μέχρι και τηλεοπτικές εκπομπές κάνανε και κάνουν ακόμα.......
Όλοι αυτοί οι τότε «Μικροί Επιστήμονες» που ασχολούνταν ερασιτεχνικά με το ραδιόφωνο , ανέδειξαν, διέδωσαν, και ανέπτυξαν τεχνολογικά το Ραδιόφωνο , την Μουσική , την δημιουργία, την ομαδικότητα, την επικοινωνία, την φαντασία, την απλότητα και την «Μαγεία» του Ραδιοφώνου, σε όλα τα άκρη της Ελλάδος, και σε κάθε πόλη και Χωριό της Χώρας, ακόμα και εκεί , πάντα θα υπήρχε έστω και μια Λυχνία AM ή FM να εκπέμπει...!!!
Αυτοί οι «Μικροί Επιστήμονες – ΡαδιοΕρασιτέχνες» Κάνοντας κομπόδεμα το εβδομαδιαίο χαρτζιλίκι τους για την αγορά εξαρτημάτων, συσκευών,και δίσκων, έκατσαν ατελείωτες ώρες, σχεδιάζοντας, και κατασκευάζοντας πομπούς, «σπάζοντας» το κεφάλι τους, και βρίσκοντας λύσεις, και πατέντες ώστε να καταφέρουν να εκπέμψουν.
Αυτοί οι «Μικροί Επιστήμονες – ΡαδιοΕρασιτέχνες» ανέδειξαν και προώθησαν για Χρόνια, Τραγούδια και Τραγουδιστές, Έλληνες και Ξένους, και κάνοντας Χιλιάδες ακροατές ,κυρίως νέους, να διασκεδάζουν, να γνωρίζουν την Μουσική του Εσωτερικού και Εξωτερικού, να αγαπάνε την Μουσική, να χρησιμοποιούν την Μουσική για να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, να πηγαίνουν να αγοράζουν Δίσκους και Κασέτες ή και να γράφουν Κασέτες με «Λίστα Επιλογών» των αγαπημένων τους τραγουδιών και τραγουδιστών στα δισκοπωλεία της γειτονιάς τους!!!
Αυτοί οι «Μικροί Επιστήμονες – ΡαδιοΕρασιτέχνες» κάνανε πολλούς ακροατές να αναμένουν υπομονετικά και με «καρδιοχτύπι» να παίξει το αγαπημένο τους τραγούδι, ζητώντας το ακόμα και πολλές φορές συνέχεια μέσα σε μια εκπομπή, με την αφιέρωσή τους στο αγαπημένο τους πρόσωπο, συγγενή, φίλο ή κυρίως στον «έρωτά»τους, πολλές φορές αφήνοντας να κυλήσει ένα δάκρυ (ή και περισσότερα), και περιμένοντας με προσμονή, λαχτάρα και καρδιοχτύπι, την ανταπόδοση της αφιέρωσης τους.
Η διοργάνωση πάρτι, και διαγωνισμών, οι προσκλήσεις και επισκέψεις ακροατών σε σταθμούς....ήταν από τα καθημερινά, της κοινωνικής επαφής, εκείνης της εποχής.....
Όλα αυτά δεν ήταν Πολιτισμός? Δεν ήταν Κουλτούρα? Δεν ήταν επικοινωνία? Δεν ήταν πραγματική Προσφορά στον Ακροατή? στο Ραδιόφωνο? στην Τέχνη και Τεχνολογία του Ραδιοφώνου στην Ελλάδα? στην Μουσική? χωρίς κέρδη , εύσημα, βραβεία, και πτυχία.
Απλά, ένας απλός Μαθητής, Γυμνασίου – Λυκείου, ένας Φοιτητής, ένας Ελεύθερος Επαγγελματίας , ένας Οικοδόμος, ένας οποιοσδήποτε από όλους μας , μπορούσε να Προσφέρει στο Κοινωνικό Σύνολο,, Μουσική, Συναισθήματα, Πάθη, Λατρεία, Ικανοποίηση και Διασκέδαση, και γενικά απλόχερα, την «μαγεία» του Ραδιοφώνου.
Κανένας να μην τον γνωρίζει, ποιος είναι, αλλά ούτε αυτός να γνωρίζει το ακροατήριό του, αφού, κανένας ραδιοερασιτέχνης δεν γνώριζε ποτέ πραγματικά πόσοι και ποιοι τον ακούν.
Όλα αυτά, Έτσι απλά, χωρίς ανταλλάγματα, και κέρδη.
Ποιο Κράτος τα αναγνώρισε και εκτίμησε ποτέ αυτά? Ποιο Κράτος αναγνώρισε και εκτίμησε ποτέ αυτούς τους ανθρώπους?? Ποιο Κράτος αναγνώρισε και εκτίμησε ποτέ αυτή την Προσφορά στο κοινωνικό σύνολο, στα μουσικά δρώμενα, και κυρίως ποιο κράτος αναγνώρισε ποτέ το «τεχνικό» ταλέντο ορισμένων από αυτών των απλών ανθρώπων ή γενικά το «χόμπι» τους και τους βοήθησε να το αξιοποιήσουν, ή να το συνεχίσουν? Δυστυχώς, κανένας..(?).....
Aπό το Κράτος?, μόνο πάντα Κυνήγημα, ραδιογωνιόμετρα, συλλήψεις, κατασχέσεις, πρόστιμα.....κλπ.
Χρόνια και Χρόνια Δημοκρατίας, το γνωστό κυνηγητό της Γάτας με το Ποντίκι.......όπως στα κινούμενα σχέδια με τον Τom & Jerry.
ή μήπως αδικώ το κράτος και τους πολιτικούς, και πράγματι , αντάμειψαν τους ΡαδιοΕρασιτέχνες??
Ναι, και όμως τους αντάμειψαν!.....τους αντάμειψαν με ψεύτικα λόγια και υποσχέσεις, που στην τελική αν υλοποιούταν, θα έδινε στους ερασιτέχνες, μόνο την ηθική ικανοποίηση, και την ενασχόληση με το χόμπι του ραδιοερασιτεχνισμού, σε μια «γωνιά» της μπάντας, που άλλωστε αυτό ήθελαν κατά βάθος οι ερασιτέχνες τότε, που βλέπανε ότι έρχονται οι επαγγελματικοί ιδιωτικοί σταθμοί, και θα τους αφανίσουν.
Όμως πέρα από τα ψεύτικα λόγια και τις υποσχέσεις, τους αντάμειψαν και με κάτι καλύτερο.....τους «έδειξαν» και έναν εναλλακτικό δρόμο που είχε βεβαίως χρήμα – κέρδος, δόξα και αξιώσεις, και εκεί ήταν η «Φάκα» που «διέσπασε» τον Ραδιοερασιτεχνισμό.
Άλλοι ερασιτέχνες συνέχισαν ως Ραδιοφωνικοί Παραγωγοί σε Επαγγελματικά Ραδιόφωνα, άλλοι από Ερασιτέχνες έγιναν Επαγγελματίες αφού μπορούσαν πια να ξεκινήσουν δικό τους Επαγγελματικό Ραδιόφωνο, άλλοι απογοητεύτηκαν, από το «φιάσκο» της τάχα Ελεύθερης Ραδιοφωνίας και των αδειών, και παράτησαν τελείως τον Ραδιοερασιτεχνισμό και γενικά την Ραδιοφωνική εκπομπή, άλλοι συνέχισαν να είναι κανονικά Ραδιοερασιτέχνες όπως παλιά! και παρόλο το ανελέητο κυνήγημα συνέχισαν, και ελάχιστοι συνεχίζουν και ακόμα, και άλλοι που ήταν Ραδιοερασιτέχνες κυρίως με την τεχνική σημασία της λέξεως, ταυτόχρονα σπούδασαν ηλεκτρονικά, και πολλοί από αυτούς προσλήφθηκαν στο Δημόσιο, ή άλλοι δούλεψαν ως τεχνικοί σε Επιχ/σεις ή Σταθμούς, ή άλλοι άνοιξαν κάποιο κατάστημα με συστήματα εκπομπής, ηλεκτρονικά είδη, εξαρτήματα και επισκευές. Τέτοια καταστήματα υπήρχαν βέβαια και από πολύ παλιότερα, από όπου πολλοί Ερασιτέχνες «ψώνιζαν» από εκεί ενισχυτές, πικάπ, σχέδια, πομπούς, και εξαρτήματα.
Πως όμως διέσπασαν τότε τους ερασιτέχνες?
Απλά,..... τα πράγματα ερχόταν σχεδόν από μόνα τους, όπως στο εξωτερικό, αφού τότε «ανθούσε» το ιδιωτικό επαγγελματικό FM Ραδιόφωνο στην Ευρώπη, και η Ελλάδα ως Ευρωπαϊκή Χώρα, έπρεπε να μπει και αυτή στον «χορό» του ελεύθερου κέρδους, έτσι ξεκίνησε το «παραμύθι» της «τάχα» Ελεύθερης Ραδιοφωνίας, που θα δίνονταν Άδειες σε Επαγγελματικούς, αλλά και σε Ερασιτέχνες.
Έτσι οι πολιτικοί Υποσχέθηκαν, και χτύπαγαν «φιλικά» στην πλάτη, κάποιους Ραδιοερασιτέχνες που ανησύχησαν για το «τι μέλλει γενέσθαι» του ραδιοερασιτεχνισμού.
Και οι Πολιτικοί έτσι κάνανε, όπως «τάξανε».......αλλά μόνο στην αρχή, μέχρι οι Ραδιοερασιτέχνες να πέσουν στην «Φάκα»......
Κάποιοι ερασιτέχνες, όντως τότε καταθέτοντας χαρτιά και παράβολα πήραν Ερασιτεχνικές Άδειες, για συχνότητες από 106 έως 108.
Πράγματι, και δυο μεγαλύτεροι Φίλοι μου που κάνανε Χαρτιά τότε, ο ένας πήρε Ερασιτεχνική Άδεια, εδώ για την πόλη μου, και ο άλλος δεν κατάφερε να την πάρει.
Αφού δόθηκαν αυτές οι Ερασιτεχνικές Άδειες, μετά από λίγο καιρό καταργήθηκαν, ή έπρεπε να ξανακάνεις χαρτιά μόνο για επαγγελματικό για να επιβιώσεις,και έτσι οι περισσότεροι και πάλι έγιναν «παράνομοι»....ωραίο έ??
Τους Επαγγελματίες, τους «ρίξανε» και αυτούς μετά, αλλά εν μέρει, αφού τους προμήθευαν με ένα παλιόχαρτο που δεν είχε καμιά πλήρη αξία αδειοδότησης, για να μπορούν να τους έχουν πάντα «στο χέρι» αλλά και όποιος ήθελε άλλος και είχε και λίγο χρήμα άνοιγε, «πειρατικά επαγγελματικά» κάποιοι κατέθεταν ίσως και χαρτιά για να έχουν και μια «κάλυψη», και περιμένοντας, έβγαζαν χρήμα!
Μια «ημι-επαγγελματοπειρατική» χαοτική κατάσταση που έκανε την μπάντα να ασφυκτιά από Ραδιόφωνα στις αρχές κυρίως στις πολύ μεγάλες πόλεις, τα περισσότερα, με σκοπό κυρίως οικονομικού κέρδους, και πολιτικών σκοπιμοτήτων,με ατελείωτα ΚW στον «αέρα».
Σε μια Ασφυκτική κυρίως «Εμπορικό- κερδοσκοπικό - πολιτικό - πελατειακή» πια Μπάντα, οι αυθεντικοί Ραδιοερασιτέχνες, ήταν σαν τις «Μύγες πάνω σε Αχινό» , που προσπαθούσαν απεγνωσμένα να βρουν μια κενή/άδεια συχνότητα, να «κουρνιάσουν» αλλά είτε δεν έβρισκαν, είτε τους κυνηγούσαν ή και αν έβρισκαν, μετά από λίγο τους «τάπωνε» κάποιος νέος επαγγελματικός ή «ημι-επαγγελματικός σταθμός, .........που ξεφύτρωναν τότε σαν τα «μανιτάρια».
Άλλο παρακλάδι που προσέλκυσε τότε πολλούς Ραδιοερασιτέχνες των AM /FM μια που είχαν απογοητευτεί από το Ραδιόφωνο, ήταν και το πολύ σεβαστό και ενδιαφέρον Ραδιοερασιτεχνικό Χόμπι του Χειριστή και Εγκαταστάτη Ασυρμάτικών Συσκευών και Κεραιών Ασυρμάτου, που βρισκόταν σε «άνθηση», αφού πολλοί από αυτούς, όπως και εγώ, ταυτόχρονα με τον Ραδιοερασιτεχνισμό στα AM/FM, κάναμε καθημερινή χρήση και τα Ραδιοτηλέφωνα CΒ , (Ασύρματα Ραδιοτηλέφωνα Πολιτών) και έτσι αργότερα με κάποιες εξετάσεις σε βασικά ηλεκτρονικά, και Μορσικό, πήραμε Πτυχίο και Άδεια Ραδιοερασιτέχνη - (Χειριστή Ασυρματικών Συσκευών και Εγκαταστάτη Κεραιοσυστημάτων σε συγκεκριμένες Ραδιοερασιτεχνικές Ασυρματικές Μπάντες (ζώνες)Συχνοτήτων), η οποία φυσικά άδεια δεν έχει καμία σχέση με Ερασιτεχνικούς Ραδιοφωνικούς Σταθμούς ΑΜ/FM.
Άλλος κύριος λόγος της μείωσης του Ραδιοερασιτεχνισμού ήταν, και είναι μέχρι και σήμερα , η «εισχώρηση» και ανάπτυξη νέων Τεχνολογιών Επικοινωνίας, κινητό τηλέφωνο, ίντερνετ, κλπ.
Κυρίως τώρα, λόγω της οικονομικής Κρίσης , πολλοί ξαναξεκίνησαν το «Χόμπι», κυρίως στα AΜ μια και υπάρχει περισσότερος ελεύθερος χρόνος / αλλά και «αέρας», αλλά η δυναμική μικρή, και οι σταθμοί παρόλο που συνεχίζουν, τις παραδοσιακές αυθεντικά όπως παλιά, αλλά και Σύγχρονες πια ιδιοκατασκευές , αυτοί που κάνουν αυθεντικές μουσικές εκπομπές όπως παλιά, είναι λίγοι, αφού το ακροατήριο είναι πια σχεδόν ανύπαρκτο, και έτσι, επιδίδονται περισσότερο μεταξύ τους σε ποιότητα διαμόρφωσης και μέτρησης σημάτων.
Ποιος όμως πραγματικά φταίει για το Ραδιοερασιτεχνικό Ραδιοφωνικό τοπίο, από την Εποχή της Ελεύθερης Ραδιοφωνίας και έπειτα???
Άποψή μου είναι, ότι εκτός από το Κράτος, πολιτικούς, ιδιώτες, για την διάσπαση και συρρίκνωση του ραδιοερασιτεχνικού ραδιοφωνικού και τηλεοπτικού τοπίου στην Ελλάδα, μερίδιο ευθύνης το δίνω και σε εμάς τους ίδιους, και τους παλαιότερους ερασιτέχνες, Fm /Am.
Τότε που οι πολιτικοί έφεραν την ελεύθερη ραδιοφωνία και τηλεόραση και άρχισαν να δίνουν άδειες, και ρίχνοντας στη «φάκα» τους Ερασιτέχνες, με την τάχα ερασιτεχνική νομιμοποίησή τους, έπρεπε μετά το «ρίξιμο» από τους πολίτικους , και με ηθικούς αυτουργούς , τους τότε Ιδιώτες-επενδυτές, να συσπειρωθούμε, και να διεκδικήσουμε το χόμπι μας, αυτό που μας έταξαν και το πήρανε ή έκλεψαν (Πειρατικά) για εμπορική «εκμετάλλευση», και όχι μέσα από τα χέρια μας, γιατί οι ραδιοσυχνότητες ποτέ δεν μας ανήκανε, αλλά μέσα από την καρδιά μας, την ψυχή μας, την ζωή μας, την κοινωνία μας , την κουλτούρα μας, και τον λαϊκό πολιτισμό της Χώρας μας.
Γιατί όμως δεν έγινε αυτό? Γιατί δεν υπήρξε αντίδραση? συσπείρωση? διεκδίκηση?...
Μήπως φταίγανε οι ίδιοι οι Ερασιτέχνες?
Για ένα μικρο διάστημα κάτι πήγε να γίνει, άλλα μετά οι ιδιώτες και κάποιοι «διαχειριστές» πνευματικών δικαιωμάτων άρχισαν να "αντιδρούν", αλλά κυρίως πολλοί πρώην ερασιτέχνες, που μετατράπηκαν σε επαγγελματίες, και άρχισαν την κονόμα ή και μερικοί τα «γλειψίματα» πίσω από τους πολιτικάντες, οι ίδιοι κυρίως αυτοί οι πρώην ερασιτέχνες και νυν "επιχειρηματίες-επαγγελματίες" έβαλαν την "ταφόπλακα" στους ερασιτέχνες.!
Κυνηγώντας και καταγγέλοντας τους ίδιους , τους πρώην ράδιο-συναδέρφους τους, γιατί τους έκοβαν ακροαματικότητα, και χρήμα,και μέσο των πολιτικών προσώπων και κομμάτων που εξυπηρετούσαν και υπερασπίζονταν, εξαφάνισαν κάθε νόμο, και προοπτική για χορήγηση ερασιτεχνικών συχνοτήτων και αδειών, όπως και μέσο των πολιτικών ενεργοποίησαν αυστηρά πρόστιμα και επιπτώσεις, "εγκλωβίζοντας" έτσι κάθε ραδιοερασιτεχνική / ραδιοφωνική δραστηριότητα .
Οι ίδιοι οι ερασιτέχνες που έγιναν μετέπειτα επαγγελματίες , αποδεκάτισαν μεγάλο μέρος από αυθεντικούς ραδιο-ερασιτέχνες που δεν έγιναν ποτέ επαγγελματίες ή γιατί δεν ήθελαν , ή γιατί δεν είχαν σκοπό το κέρδος, αλλά ήθελαν να συνεχίσουν να υποστηρίζουν ένα μεγάλο μέρος της κοινωνικής και πολιτιστικής προσφοράς , ως «χόμπι» με το οποίο πρόσφεραν, διασκέδαζαν και ικανοποιούνταν κατασκευαστικά – τεχνικά, ψυχικά, πνευματικά, και κοινωνικά.
Και δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, βλέπω ορισμένους πρώην "Επαγγελματίες", που είχαν σταθμούς και τους πούλησαν ή τους έκλεισαν, να έχουν επιστρέψει, και πάλι στα ραδιοερασιτεχνικά ραδιοφωνικά δρώμενα και να παραπονιούνται επειδή δεν μπορούν να ανοίξουν μηχάνημα και να κάνουν το χόμπι τους γιατί τους κυνηγάνε.....τι Υποκρισία!
Φυσικά και δεν ήταν όλοι οι Επαγγελματίες του κυνηγητού, και της καταγγελίας, και υπάρχουν και παρά πολλοί που κάνανε απλά την Επαγγελματική τους Δραστηριότητα για την επιβίωση τους χωρίς να κυνηγάνε άλλους συναδέρφους επαγγελματίες ή ερασιτέχνες.
Υπήρχαν και επαγγελματίες που είχαν μεν Επαγγελματικό Σταθμό, αλλά τα βράδια που γυρνούσαν στο σπίτι, «άνοιγαν» τους Ραδιοερασιτεχνικούς τους οικιακούς διακόπτες εκπομπής και κάνανε πρόγραμμα.
Πολλοί όμως κοίταζαν μόνο το χρήμα-κέρδος με κάθε τρόπο, ακόμα και αν κατάγγειλαν και φίλους – γνωστούς παλιούς ερασιτέχνες ή και επαγγελματίες που τους έκαναν «ζημιά»!
Επίσης καταγγελίες γινόταν πάντα και από πολίτες – γειτόνους που είτε ήταν καθ’ αυτού «Ρουφιάνοι» , είτε δεν ήθελαν να βλέπουν, ή «φοβούνταν» να υπάρχουν Κεραίες δίπλα τους (ενώ τώρα τις έχουν και αυτοί και τα παιδιά τους και τα εγγόνια τους κολλητά στο κεφάλι τους, με το κινητό, και δεν τους ενοχλεί.) Καταγγελίες από γειτόνους, και όχι μόνο, γιατί είχαν παρεμβολές στις τηλεοράσεις τους, και με το δίκιο τους, αφού αντί να ακούν και να βλέπουν τον «αείμνηστο» Αντρέα Παπανδρέου και τον αείμνηστο Κων/νο Μητσοτάκη να «τάζουν» θέσεις στο δημόσιο και να δίνουν Χρήμα, άκουγαν μέσα στην τηλεόραση, τον ραδιοφωνικό σταθμό της Γειτονιάς......(ίσως και καλό να τους έκαναν τότε με τις παρεμβολές , που δεν μπορούσαν να τους δούνε,.....αλλά που να το εκτιμήσει κάποιος τότε αυτό.)
Δεν θέλω να υπερασπιστώ, και να «αθωώσω» ορισμένους Ερασιτέχνες, που κάνανε κυρίως λόγω άγνοιας ή αμέλειας, ή και εσκεμμένα παρεμβολές και άλλες παρατυπίες, γιατί εννοείται ότι όφειλαν πάντα να σέβονται τους συνανθρώπους τους, το χόμπι τους, αλλά και τους ίδιους τους εαυτούς τους. και να μην δημιουργούν τέτοια προβλήματα, και αν τυχόν δημιουργούσαν έπρεπε να τα λύνουν άμεσα, και όχι να «αμαυρίζουν» το χόμπι που εκπροσωπούν.
Καταγγελίες, γινόταν και από διάφορες Κρατικές Υπηρεσίες , (όπως π,χ αεροδρόμια, αστυνομία, κλπ.) όπου ραδιοφωνικοί σταθμοί κυρίως «άθελά» τους κάνανε παρεμβολές σε Ασυρμάτους Κρατικών Υπηρεσιών.
Φταίνε όμως και πάλι οι Ραδιοερασιτέχνες, που όλα αυτά τα υπόλοιπα χρόνια, μετά την ελεύθερη ραδιοφωνία, δεν αγωνίστηκαν, και δεν προσπάθησαν να διεκδικήσουν ποτέ τα δικαιώματα τους στην μπάντα, αλλά τους δικαιολογώ και εν μέρη, γιατί λίγο μετά την Ελεύθερη Ραδιοφωνία, το 95-99, είχαν μείνει ελάχιστοι, αφού οι περισσότεροι ή είχαν γίνει επαγγελματίες, ή έκαναν εκπομπές σε επαγγελματικούς σταθμούς ή είχανε εγκαταλείψει το «χόμπι», και πήγαν προς τον Ασυρματικό Ραδιοερασιτεχνισμό, αφού απογοητεύτικαν από την χαοτική - ασφυκτική κατάσταση που επικρατούσε στην μπάντα, και από το ανελέητο συνεχές «κυνηγητό» με διάφορες ποικίλες μεθόδους, αφού και οι «επαγγελματικοί» νομικά δεν ήταν πλήρως αδειοδοτικά πια «καλυμμένοι».
Για αυτό τώρα μην κλαιγόμαστε, για την πολυετή απουσία μας από τα FM. Μόνοι μας τα δημιουργήσαμε, τα προκαλέσαμε, και τα ζούμε μέχρι και σήμερα. Ποτέ δεν ενωθήκαμε, δεν συννενοηθήκαμε και δεν αγωνιστήκαμε να διεκδικησούμε.
Αφήσαμε τότε εκείνη την ευκαιρία που είχαμε, ώστε να μπορέσει να συνεχιστεί απρόσκοπτα ο Ραδιοερασιτεχνισμός, και συσπειρωμένοι να διεκδικούσαμε πολλά περισσότερα.
Το Ραδιόφωνο μετά την εμπορευματοποίησή του, άρχισε να αλλάζει μορφή, άλλαξε πρόσωπο, έγινε πιο «σκληρό», πιο «ανταγωνιστικό», πιο «άγριο», πιο «εχθρικό», χάθηκε ένα πολύ μεγάλο μέρος από εκείνη την Μαγεία που είχε. Έγινε απλά ένα Εμπορικό Μέσο –«εργαλείο», με στόχο πάντα το κέρδος, και σε έναν μεγάλο βαθμό, την Πολιτική προπαγάνδα και πολιτική «χαλιναγώγηση» των ακροατών. Πολύ μικρή προσφορά στον ακροατή σε σχέση με το Κέρδος που λάμβαναν, και τον χρόνο που ο ακροατής ήταν συντονισμένος.
Όμως να που ο κύκλος σφίγγει πια εδώ και πολύ καιρό, και για τους επαγγελματίες του Ραδιοφώνου κα και της Τηλεόρασης, και ιδιαίτερα των επαρχιακών σταθμών.
Η εισαγωγή του ραδιοφώνου στο ίντερνετ, βάζει σιγά σιγά την «θηλιά» στα μικρο-μεσαία Ραδιόφωνα της επικράτειας, που κακώς στο ίντερνετ, τα ονομάζουν Ραδιόφωνα, μόνο τον όρο «Διαδικτυακά Ραδιόφωνα» μπορώ να δεχτώ για αυτούς που μεταδίδουν το πρόγραμμα τους στα FM και στο Ίντερνετ. Οι υπόλοιποι που είναι μόνο στο Ίντερνετ δεν είναι Ραδιόφωνα, αλλά οι τεχνολογικές εποχές αλλάζουν, τουλάχιστον όμως να διατηρούμε την πραγματική «έννοια» των λέξεων ώστε να διατηρείται ιστορικά και αυθεντικά ο πολιτισμός μας.
Στους Επαγγελματικούς σταθμούς, κατανεμησαν τα κέντρα εκπομπής τους ανάλογα σε ποιο νομό ανήκουν, τους επέβαλαν να αναμεταδίδουν τις πιο ακροαματικές τους ώρες με πρόγραμμα μεγάλων Αθηναϊκών σταθμών, χάνοντας πια την τοπική τους ραδιοφωνική ταυτότητα,( «ο σταθμός της πόλης μας» ) και το τοπικό ακροατήριό τους. Έχουν γίνει απλά οι αναμεταδότες «παπαγαλάκια» των συμφερόντων των «μεγάλων». Τέλος στα είδη Μουσικής, που έπαιζαν και εκπροσωπούσαν, τώρα, ότι παίζουν οι «μεγάλοι» συν, και η από πολύ παλιά τακτική των στάνταρντ «playlists – κονσέρβες» που παίζουν μέρα νύχτα συνεχώς.
Συρρικνώνονται και όλοι οι επαγγελματικοί σιγά σιγά, χωρίς ίσως να το καταλαβαίνουν ,και όπου να ναι θα έρθει και το τέλος τους, αφήνοντας μόνο Μεγάλα Ραδιόφωνα να «κατέχουν» ακροατήριο και συχνότητες στην Επικράτεια.
Και όσοι Επαγγελματίες νομίζουν ότι με το Ψηφιακό DAB, θα είναι καλύτερα, κάνουν λάθος, εκτός και αν τους αρέσει να αρχίσουν να πληρώνουν για να ενοικιάζουν χρονικά το «κανάλι εκπομπής » τους, μέσω π.χ. κάποιου παρόχου ή να «χαθούν» (όπως στο Διαδίκτυο) μέσα σε εκατοντάδες χιλιάδες άλλους σταθμούς, και οι ακροατές να ακούνε μόνο τους «μεγάλους» αφού έτσι κι αλλιώς από τώρα τους «προετοιμάζεται» να τους ακούν, αφού τους αναμεταδίδεται – (διαφημίζετε). Μήπως για αυτό περιμένουν το DAB???....
Και όσοι ραδιοερασιτέχνες νομίζουν και «τρίβουν τα χέρια τους» ότι με το ψηφιακό Ραδιόφωνο, θα έχουμε την μπάντα δική μας. Κάνουν Πολύ Μεγάλο Λάθος!
Εκτός του ότι μπορεί να μην μας αφήσουν, και να απαγορευτεί με χειρότερα μέτρα και πρόστιμα, αφού ξέρουν και αυτοί τι πρόκειται να γίνει, ή και να μας "αφήσουν" όπως και στα am, το χειρότερο και πολύ πιο σημαντικότερο είναι ότι η αλλαγή από αναλογικό σε ψηφιακό σήμα, θα είναι τόσο γρήγορη, σύντομη, και απότομη, όπως έγινε με την τηλεόραση!!! Πείτε μου, βλέπετε, η ψάχνετε πια , ή ...πολίτης - τηλεθεατής , ψάχνει πια για αναλογικά κανάλια στην τηλεόραση??
Αφήστε που όλοι μας από τότε που έγιναν πολλά τα κανάλια, στις πρώτες εμφανείς μνήμες του τηλεκοντρόλ έχουμε μόνο τους Μεγάλους Τηλεοπτικούς Σταθμούς.
Ακόμα και στο Διαδίκτυο εκεί ήδη έχει «χαθεί το παιχνίδι» αφού οι περισσότεροι ακροατές επιλέγουν μόνο Μεγάλους Σταθμούς, οι επαγγελματικοί σταθμοί της επαρχίας, και οι ερασιτεχνικοί σταθμοί στο «χαώδες» διαδίκτυο είναι σαν να μην υπάρχουν καν, μόνοι τους stream-άρουν, και μόνο οι ίδιοι και κάποιοι γνωστοί τους, τους ακούνε......ποια η Μαγεία? η Δημιουργία? η τεχνική εξερεύνηση και πειραματισμός? το άγνωστο ακροατήριο που σε ακούει? το αποτέλεσμα ? η ικανοποίηση? ο λαϊκός πολιτισμός, η κουλτούρα, η επικοινωνία, η προσφορά, η διάδοση διαφόρων ειδών μουσικής,? .....όλα πια «έτοιμα» και «κονσέρβα» σε ψυχρά - άψυχα «κονσερβοκούτια».....και κυρίως Μοναχικά!
Με το ψηφιακό ραδιόφωνο δεν θα ακούει κανένας πολίτης-ακροατής αναλογικά FM, αλλά δεv θα ακούνε ούτε καν οι ελάχιστοι που ακούν τώρα τα ΑΜ.
Αφού όσο καθυστερεί το ψηφιακό ραδιόφωνο στην Ελλάδα, τόσο το χειρότερο, αφού οι Νέας Γενιάς Ψηφιακοί δέκτες που θα βγαίνουν τότε ευρωπαϊκά, και θα ξεκινήσουν να έρχονται στην Ελλάδα όποτε καθιερωθεί το ψηφιακό σήμα εδώ, ίσως δεν θα είναι πια Μικτής Λήψεως όπως τώρα, αλλά θα έχουν μόνο τα Ψηφιακά, αφού στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης ή και σε ολόκληρη Ευρώπη , ήδη από χρόνια θα έχουν πια «ξεφύγει» από τους δέκτες μικτής λήψεως και θα έχουν μόνο ψηφιακούς δέκτες! (εύχομαι να μην γίνει τελικά πότε αυτό.)
Κάπως έτσι νομίζω, και εντελώς Απότομα, και Άδοξα, θα έρθει και θα πέσει οριστικά η "αυλαία" των Ερασιτεχνικών Ραδιοφώνων, αλλά και πάρα πολλών Επαγγελματικών Ραδιοφώνων στην Χώρα μας.
Και θέτω το ερώτημα...
Υπάρχει περίπτωση το Ερασιτεχνικό Ραδιόφωνο διατηρηθεί αλλά και να αναπτυχθεί, μέσα σε αυτές τις νομοθετικές κερδοσκοπικές «στρατηγικές», και τεχνολογικές εξελίξεις??
( Στο Επαγγελματικό δεν προβλέπω κάποια πιθανότητα, για να «γλυτώσουν» το «ξεκαθάρισμα», και την επικράτηση, μόνο των «Μεγάλων» στην Ραδιοφωνική «πίτα’, γιατί έχουν κυρίως εμπορικό- κερδοσκοπικό χαρακτήρα, ή και πολιτικό, άρα αυτοί οι μικρο-μεσαίοι επαγγελματίες είναι Τελειωμένοι! )
Το Ερασιτεχνικό, όμως ....Ναι!.... μπορεί να διατηρηθεί και να αναπτυχθεί, αν συνειδητοποιήσουμε τα λάθη του παρελθόντος , δεν τα επαναλάβουμε, και αξιοποιήσουμε «στρατηγικά» και ομαδικά, κάποιες τεχνολογικές εξελίξεις, και αλλαγές που πρόκειται να γίνουν.
Δηλαδή ... αυτή την φορά να αξιοποιήσουμε την Δεύτερη Ευκαιρία που έρχεται, με την έλευση του Ψηφιακού Ραδιοφώνου DAB......
1) α) Δημιουργία νόμιμης συσπείρωσης όλων των ραδιοερασιτεχνών του Eρασιτεχνικού ραδιοφώνου και της Ερασιτεχνικής Τηλεόρασης , μέσω ενός Συλλόγου, ο οποίος να έχει ως στόχο να διεκδικήσει με νόμιμους τρόπους, ερασιτεχνικές ραδιοφωνικές – τηλεοπτικές άδειες, και ζώνες συχνοτήτων σε ΑΜ και FM, DAB και ΤV με όρους και κανόνες που να είναι προς το συμφέρον των ραδιοερασιτεχνών και την υπεράσπιση των όσο το δυνατόν της Αυθεντικής Παραδοσιακής Τεχνικά και Μουσικά Εκπομπής, και για την διατήρηση και συντήρηση, της Ραδιοφωνικής Λαϊκής Παράδοσης, Κληρονομιάς, Κουλτούρας, και όσο το δυνατόν την ανάδειξη και συντήρηση του Ραδιοφώνου, και της «Μαγείας» του.
(ιδιαίτερα για τα Fm πρέπει από τώρα να «οργανωθεί η στρατηγική» για την σταδιακή διεκδίκηση, λίγο πριν , και μετά, την απομάκρυνση των επαγγελματικών αναλογικών σταθμών .)
Ένας νόμιμος και πλήρης οργανωμένος Σύλλογος θα μπορέσει να διεκδικήσει Νόμιμα, και παλιές και Νέες Συχνότητες ./Μπάντες, αλλά και άδειες και δικαιώματα.
Προσπαθώντας να πρωτοπορήσουμε ή να διεκδικήσουμε χωρίς νόμιμη οργάνωση, προγραμματισμό, και στόχους, θα κινδυνεύουμε πάντα να χάνουμε ότι κερδίζουμε, αφού θα είμαστε ανά πάσα στιγμή «παράνομοι», ο καθένας μας θα «κινείται» και θα «πράττει» ξεχωριστά όπως νομίζει, και στο Τέλος, «εν μια νυκτί» θα τους κλείνουν όλους, με συνοπτικές διαδικασίες και θα τα χάνουμε όλα.

β) Ο σύλλογος να Δημιουργήσει, και να Οργανώσει, μία και μόνο πλήρως οργανωμένη και αρχειοθετημένη Ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, με όλους τους Σταθμούς και με «Χάρτη Σταθμών» στην επικράτεια, όπου εκεί να υπάρχουν καταγεγραμμένοι, αλλά και να stremάρουν Live δωρεάν μόνο ραδιοερασιτεχνικοί σταθμοί , της επικράτειας, αλλά και μόνο Ερασιτεχνικοί Διαδικτυακοί Μουσικοί Σταθμοί, ώστε όλοι οι Ερασιτεχνικοί σταθμοί να βρίσκονται σε μια και μόνο σελίδα, ώστε όποιοι ακροατές σε οποιαδήποτε περιοχή επιθυμούν να τους ακούσουν διαδικτυακά, ή στα ερτζιανά, να είναι εύκολο και προσιτό, και κυρίως θα έχουν μεγάλη συγκεντρωμένη ακροαματικότητα, και όχι όπως τώρα που οι σταθμοί είναι διασκορπισμένοι και «χαμένοι» στο χαώδες διαδίκτυο, σε διάφορες σελίδες online ραδιοφώνων , servers, και πλατφόρμες, και δεν τους γνωρίζει κανείς, αλλά κυρίως δεν τους ακούει κανείς. Επίσης η σελίδα να παρέχει συζητήσεις, chat, forum, ανακοινώσεις, συμβουλές, νόμους, κατασκευές, τεχνικά θέματα, υπηρεσίες και παροχές, τα πάντα!. Οτιδήποτε έχει σχέση με τον Ραδιοφωνικό – τηλεοπτικό και – διαδικτυακό ερασιτεχνισμό , όλα! σε μια και μόνη σελίδα.!
γ) Ο σύλλογος να οργανώσει και να κάνει όλες τις απαραίτητες προωθητικές ενέργειες, ανακοινώσεις και ενημερώσεις, προς τους Πολίτες – ακροατές πριν από την «μεταπήδηση» στην Ψηφιακή πλατφόρμα, ότι με την έλευση των Ψηφιακών Ραδιοφώνων στην καθημερινότητά τους, να μην «πετάξουν» ή «ανακυκλώσουν» όλους τους Αναλογικούς ραδιοφωνικούς δέκτες τους, αλλά να κρατήσουν έστω και έναν αναλογικό δέκτη σε λειτουργία, γιατί το Αναλογικό Ερασιτεχνικό Ραδιόφωνο δεν «πέθανε»!, υπάρχει (απλά «κοιμόταν», επειδή βρισκόταν σε «κερδοσκοπικό-εμπορο-πολιτική Νάρκη» και έρχεται ,και πάλι σύντομα κοντά τους, και όποτε το επιθυμούν, να τους κρατάει συντροφιά στα Am και Fm. Γιατί ο Ραδιοερασιτεχνισμός είναι Λαϊκός Πολιτισμός! και πρέπει να διατηρηθεί!!!
δ) Ο σύλλογος να διεκδικεί και να θεσπίζει συνεχώς δικαιώματα, όρους , κανόνες , αλλά και απαλλαγές, όπως π.χ. απαλλαγή ή και μειωμένα τυχόν πνευματικά δικαιώματα, γιατί σε μερικά χρόνια ακόμα και στο διαδίκτυο προβλέπεται ότι θα «φιμωθεί» και θα εγκλωβιστεί τελείως από αυτά.
ε) Συνεχή διεκδίκηση Ερασιτεχνικών Συχνοτήτων και στα Ψηφιακά DAB, πριν να είναι μετά αργά, γιατί ο ραδιοερασιτέχνης πάντα ακολουθεί και ακολουθούσε τις τεχνολογικές εξελίξεις..... (από ΑΜ > FM > DAB???). Αυτό θα μπορέσει να διεκδικηθεί, αν πρώτα υπάρξει ένας νόμιμος Σύλλογος, και Υλοποιηθεί η παρακάτω παράγραφος 2 .

2) Είναι πιστεύω πολύ σημαντικό, από τώρα κιόλας, και κυρίως οι Ραδιοερασιτέχνες που έχουμε καλές γνώσεις, χρόνο, μεράκι, υλικά, όργανα, και περισσεύει και κάνα Ευρώ, να «Σηκώσουμε τα Μανίκια» και να «στρωθούμε» κυριολεκτικά!!!! και το Εννοώ, στην σχεδίαση και κατασκευή των Πρώτων Ψηφιακών (DAB) Ερασιτεχνικών Ραδιοφωνικών Σταθμών , ώστε για άλλη μια φορά, όπως στα ΑΜ και FM οι ΡαδιοΕρασιτέχνες να Πρωτοπορήσουν και στα DAB! ...ακόμα και μέσα σε αυτές τις νέες και «κoνσερβοποιημένες» πια τεχνολογικές εξελίξεις , που ενώ όλοι αναμένουν τις έτοιμες Πανάκριβες «Plug&Play» συσκευές – dab πομπούς, να βγουν στον «αέρα» , εμείς ως Ραδιοερασιτέχνες «οφείλουμε» πρώτα στον εαυτό μας να αποδείξουμε ότι μπορούμε να κατασκευάσουμε /υλοποιήσουμε ακόμα και αυτή την νέα τεχνολογική εξέλιξη , πολύ πιο νωρίς , με τα «δικά μας χέρια και μυαλό» και να αποδείξουμε για άλλη μια φορά ότι οι «Ραδιοερασιτέχνες» είμαστε εδώ, είμαστε παρών, και συνεχίζουμε.......όπως και οι παλιότεροι, που ξεκίνησαν με ιδιοκατασκευές με λυχνίες στα ΑΜ και μετέπειτα στα FM, και εξελίχθηκαν με τρανζίστορ και PLL στα FM και AM .......
3) Μην ξεχνάμε ότι πρωτοπορώντας , συσπειρωμένοι , Οργανωμένοι, νόμιμοι, και με συνεχές πάθος και μεράκι για το χόμπι, και κυρίως, να μην πέσουμε πάλι σε «λάθη» και «παραλείψεις» , υποσχέσεις και «παγίδες», του παρελθόντος, μπορούμε και να διεκδικήσουμε ότι είχαμε «χάσει» , αλλά και να κερδίσουμε πολλά περισσότερα, διατηρώντας ,και ίσως «αναδύοντας» , συναισθήματα, λαϊκό πολιτισμό, κουλτούρα, και ένα μεγάλο μέρος της «μαγείας» του Ραδιοερασιτεχνικού Ραδιοφώνου, που έχει χαθεί, και τείνει να «χαθεί» οριστικά στο «Χρονοντούλαπο της ιστορίας» ......αν δεν δραστηριοποιηθούμε το συντομότερο.
4) Μόνο οργανωμένα, συσπειρωμένα, και με νομική «πλάτη» μπορούν πια στο μέλλον οι Ερασιτέχνες, σίγουρα και προοδευτικά να μπορέσουν να διατηρηθούν και να διεκδικήσουν, τα ραδιοερασιτεχνικά δικαιώματά τους χωρίς να τους χαρακτηρίζουν «Πειρατές» και παράνομους και να τους κυνηγούν. Μην ξεχνάτε ότι τα κρατικά τεχνολογικά μέσα της «εύρεσης» σταθμών (ραδιογωνιόμετρα) έχουν εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια,και οι κυρώσεις έχουν αυστηροποιηθεί.

Ευχαριστώ για την υπομονή σας
Ελπίζω όλα αυτά να σας φάνηκαν χρήσιμα , να σας προβλημάτισαν, ίσως και να σας «αφύπνισαν», και να σας έκαναν να σκεφτείτε πολύ πιο διαφορετικά, ή αδιάφορα, αλλά ίσως και πολύ πιο αισιόδοξα για το «χόμπι» που αγαπάμε, και τον λαϊκό πολιτισμό που προσφέραμε και προφέρουν ακόμα κάποιοι στην χώρας μας.

Αποστόλης Τασούλας
Ραδιοερασιτέχνης
SV6GMQ – PR116
Πρέβεζα - Ιανουάριος 2017.

Σελίδα 2 από 6

Τρέχον τραγούδι:
Φόρτωση ...
Ακούσετε με δικό σας player
πατώντας πάνω στα εικονίδια:
live
Go to top